Notes

Digitālā mārketinga pasaule ir pilna ar tehnoloģiskiem žargoniem, un tie var likties biedējoši cilvēkiem, kas tikai iepazīst interneta mārketingu. Te būs neliels ievads visbiežāk lietoto terminu atšifrēšanai.

Blogging – Interneta žurnāla veidošana. Personīga "telpa", kas pieslēgta internetam, kurā tās īpašnieks var rakstīt savas pārdomas vai jebko citu ko vien vēlas.

Cookie – Sīks teksta fails lietotāja datorā, kas nosaka interneta pārlūku (respektīvi – pašu lietotāju), līdz ar to viņš tiek “atpazīts”, kad atkārtoti apmeklē kādu mājaslapu. Cookie ļauj saglabāt lietotājvārdus un ar to palīdzību mājaslapu saturs tiek pielāgots lietotājam.

CPC (Cost Per Click) – Viens no veidiem, kā noteikt cenu interneta reklāmām. CPC modelī reklāmas devējs maksā tikai tad, kad potenciālais klients uzklikšķina uz interneta reklāmas, nevis tikai apskata to.

CPM (Cost Per Thousand) – Standarta vienība, ar ko pērk un pārdod interneta reklāmas. "Thousand" (no angļu valodas tūkstotis, jeb saīsinājumā no romiešu ciparu sistēmas burts M) nozīmē tūkstoš reklāmas iespaidi vai skatījumi. Lai uzzinātu cik izmaksās katra atsevišķa reklāmas skatītāja sasniegšana, CPM rādītājs jāizdala ar 1000.

CTR (Clickthrough Rate) – Norāda cik procentuāli liela daļa cilvēku, kuri redzējuši konkrēto saiti vai reklāmu, uz tās ir uzklišķinājuši.

HTML (HyperText Markup Language) – Kods, kas tiek ievietots speciālos aprakstošos marķējumos (jeb ‘tagos’). Tas tiek pievienots teksta dokumentam, lai teksts kļūtu par mājaslapu.

Podcasting – Process, ar kura palīdzību, audio vai video faili patērētājiem tiek padarīti klausāmi vai skatāmi caur RSS

RSS (Really Simple Syndication) – Tehnoloģija, kas ļauj cilvēkiem saņemt nepārtraukti atjaunotu saturu, lai tiem nav visu laiku jāpārlādē kāda mājaslapa no jauna.

SEO (Search Engine Optimisation) – Process, ar kuru mājaslapu un tās saturu padara svarīgu un pamanāmu gan meklētājiem, gan meklēšanas programmām.

TLD (Top-Level Domain) –  burtu kombinācija interneta adreses beigās, kas apzīmē organizācijas veidu, kam pieder šī adrese. Piemērs ir “.com”, kas pieder komerciālai organizācijai, vai „.edu”, kas pieder izglītības iestādei.

URL (Uniform Resource Locator) – tehniskais nosaukums “interneta adresei”. URL ļauj atrast un piekļūt pakalpojumiem internetā.

Web 2.0 – Apzīmē kopīgu vārdu, kas dots visām jaunajām tehnoloģijām vai patērētāju tendencēm, ieskaitot sociālos tīklus, RSS, podcasting u.tml.